субота, 23. мај 2020.

SELO LIPOVICA - POREKLO

Порекло презимена, село Липовица (Деспотовац)


Порекло становништва села Липовица, општина Деспотовац, стање из 1926. године

У Сукнарици има трагова од старог насеља. Веле, да је некада ту било село са истим именом. У хатару има старо гробље, за које се мисли да је из доба када је овде постојало то насеље. У селу има старинаца.

Сибиновићи (25 к., Св. Никола), сматрају се за старинце.

Кусљићи-Крисјанићи (30 к., Митровдан) су дошли почетком 18. века од Пећи (Метохија) са 5.000 брава (оваца). Код Крисјанића се, причају, склонио неки владика, који је дошао из Горњака (П. Млави), одакле су га Турци гонили. Они су га лепо примили и он их је благословио. Владичин благослов се на њих излио, те скоро сваки Крисјанић има по пет синова и много оваца. Један од њих причао ми је, да су се самој баби Крисјани пет пута овце хиљадиле. По баба Крисјани су прозвани Крисјанићи, док су се раније звали Кусљићи.

Радуловићи-Новаковићи (6 к., Св. Никола); дошли из Хомоља и пореклом су Власи.

Милованци (15 к., Св. Лука); доселили се од Тимока.

Петровићи (5 к., Св. Никола); су дошли из Црне Реке.

Црноречани (5 к., Св. Ђорђе и Ђурђевдан) су дошли из Црне Реке.

Миликовци (6 к., Св. Петка) су дошли из Хомоља, пореклом Власи.

ИЗВОР: Сарадник портала Порекло Александар Аксић Шарко

2 коментара:

  1. Ja sam iz Lipovice ali ovo što ste napisali nema baš nikakve veze.Za Lipovica.

    ОдговориИзбриши
  2. Potomak baba Krisjane Krsjane kako su je zvali moji preci) i njenog sina Ljubomira(deda Ljube), inače imala je još 4 sina. Više od pola Lipovice su baba Krsjanini potomci i njenih 5 sinova i njihovih sinova pa do danasnjih dana. Ćerkama se tesko ulazilo u trag posebno onim koje su se udavale u druga sela. Malo me pogađa kao ženu da se gubi trag ženskoj liniji. Sada razmem zašto je moje dedove pogađala pesma "Navali se Šar planina"?!?! Metohija u srcu. Ako znate gde mogu da pronadem nove podatke i potvrdim dolazak mojih predaka iz okoline Peći, javite mi. Inače devojačka slava je Mitrovdan, što znači da smo na dobrom putu. Inače baba Krsjanin muž je David i došao u Lipovicu, odnosno turci ga gonili i on došao u Lipovicu, a njegov prijatelj u Strmosten. Potez njegovog poreklja je okolina Kruševca, Kragujevca ili Jagodine, niko ne zna tačno da mi kaže. Ako nešto negde iskopate, javite mi. Hvala

    ОдговориИзбриши