Pruga Markovac-Despotovac-Resavica puštena je u saobraćaj 1935 godine.
Ukupna dužina pruge je 53 kilometara i na njoj se odvijao teretni i putnički saobraćaj.
Prugu u teretnom saobraćaju najviše je koristio rudnik u Resavici za prevoz uglja i jamske građe.
Kasnije se taj isti prevoz obavljao drumskim saobraćajem zbog brzine transporta i isključenja pretovara.
Kompozicije vagona su vukle lokomotive parnjače,a od 80 godine to su radile dizel lokomotive.
Deonica pruge Despotovac-Resavica je veoma interesantna, jer prolazi kroz prelep krajolik sa nekoliko vijadukta i tunela.
Putnički saobraćaj ovom prugom se odvijao do1988 godine,kada je ukinut zbog nerentabilnosti-nedostatka putnika.
U jednom periodu pedesetih i šezdesetih godina za putnički saobraćaj je postojala direktna veza sa Beogradom.
Prvo bez presedanja a kasnije sa presedanjem u Markovcu.
Sećam se da je polazak iz Despotovca bio oko 0 i 30h a stizalo se u Beograd oko 7h ujutru.
Povremeno je saobraćao i turistički voz Romantika,gde je nekoliko vagona vukla parna lokomotiva i putnici su mogli da uživaju u prelepom krajoliku.
Teretni saobraćaj se trenutno odvija na deonici pruge Despotovac-Svilajnac za potrebe kamenoloma "Kovilovača",jer je na tom delu 2019-2020 urađena rekonsrukcija.
Za potrebe putničkog voza i putnika u našoj opštini postojale su i železničke stanice u Resavici,selu Resavici(Dutovu),Dvorištu,Vojniku,Despotovcu,V.Popoviću i Jasenovu.
U Resavici postoji i okretnica za lokomotive koja je dodatni raritet za ovu prugu,i danas u funkciji.
Deonica pruge između Despotovca i Resavice trenutno nije u funkciji zbog dotrajalosti pružnih pragova,šina i klinova.
U planovima Železnice Srbije je da se i ova deonica pruge u skoroj budućnosti osposobi za saobraćaj.
Ovu prugu treba uključiti u turističku ponudu despotovačke opštine i obezbediti njen opstanak.
Autor: liber54
Нема коментара:
Постави коментар